"Het allerleukste is dat ik mensen kan helpen, iets voor ze kan betekenen."

Ik werk sinds 2022 bij GR de Bevelanden. Wat me vooral aansprak in de vacature was hoe de dag werd omschreven. Daar had ik meteen een goed gevoel bij. Ik werk met een klein team en heb intern contact met de collega’s van schulddienstverlening, uitkering en werk. Daarnaast heb ik extern contact met hulpverleners vanuit de gemeenten en met bewindvoerders, schuldhulpmaatjes en vrijwilligers van Leger des Heils. Alles om die inwoner zo goed mogelijk te helpen.

Iets betekenen voor een ander

Het allerleukste is dat ik mensen kan helpen, iets voor ze kan betekenen. Inwoners met financiële problemen rust geven en de financiën tijdelijk overnemen. Zodra die rust er is kijken we samen wat nodig is zodat ze zelf weer hun financiën kunnen terugpakken. Elke dag is daardoor ook anders. Elke klant is anders en elke fase in het traject is anders.

Dienstverlening verbeteren

Voorheen was het contact met klanten vooral via de telefoon en de mail. Dat was ik niet gewend. Ik stelde voor om meer persoonlijke gesprekken te voeren met inwoners. Daar stond GR de Bevelanden voor open. Dat is fijn, dat ik kan meedenken om de dienstverlening te verbeteren. En het werkt. Ik merk dat ik veel meer bereik in persoonlijk contact. Dat mensen bijvoorbeeld nog een brief meenemen die niet duidelijk was. Anders hadden ze de vraag misschien niet (snel) gesteld.

Teamuitjes

Wat GR de Bevelanden voor mij bijzonder maakt is de vrijheid die ik ervaar. Mijn werk, de werktijden, wanneer ik thuis werk of op kantoor. De lijntjes zijn kort, je weet elkaar binnen de organisatie goed te vinden omdat je elkaar kent. En de jaarlijkse teamuitjes zijn ook echt een pluspunt voor mij. Ruimte om elkaar te ontmoeten!

Geïnspireerd geraakt?

Bekijk snel onze vacatures!

Vacatures